Міфи UX дизайну (інфографіка)

01.10.2015
Міфи UX дизайну інфографіка
Автор:

Міфи UX дизайну — інфографіка (частина 1)

Зараз у тренді говорити про UX дизайн. Хоч насправді не так багато людей мають уявлення, хто такий користувач і яким є його досвід, сотні намагаються докласти свої п’ять копійок до цієї теми. Тож давайте розглянемо 5 найпоширеніших міфів UX дизайну і їхнє спростування.

1. Скролінг

МІФ (Що думає багато людей): Якщо у мене буде сайт, де треба багато скролити, користувач прочитає тільки інформацію згори. Він не скролитиме. І взагалі, хіба хтось скролить?

РЕАЛЬНІСТЬ (Як це насправді працює): Можливо, раніше таке твердження було слушним, але зараз люди звиклися зі скролінгом. Інше питання, чи він їм дійсно подобається, але гортання - це перше, що ми робимо на новому сайті, навіть якщо він узагалі без скролінгу. Веб-дизайнери навіть розробляють чудові односторінкові сайти, де все базується на гортанні сторінки - вниз, вправо, вліво тощо. Скролінг - це лише метод, і від вас залежить, як його правильно використати.

ДОВЕДЕННЯ:

  • Chartbeat: 66% уваги людина приділяє інформації поза основною рамкою;
  • MOVR: 50% мобільних користувачі скролять, пробувши на сайті 10 секунд, а 90% - після 14 секунд;
  • ClickTale: користувачі скролять 76% сторінок, при чому 22% - до самого низу;
  • CX Partners: люди скролять, якщо дизайн їх заохочує;
  • Джаред Спул: хоч люди і говорять, що не люблять скролити, але вони схильні це робити.

2. Естетика Vs. юзабіліті

МІФ (Що думає багато людей): Якщо вебсайт гарний, він уже зручний // Якщо вебсайт зручний, він уже гарний.

РЕАЛЬНІСТЬ (Як це насправді працює): Успішний UX дизайн - це поєднання гарного привабливого вигляду і зручності для користувача. Не варто нехтувати чимось, якщо ви плануєте досягнути позитивного результату.

ДОВЕДЕННЯ:

  • Стенфордський університет: 46,6% користувачів виокремлюють вплив візуальної привабливості на свій досвід користування сайтом;
  • Дослідження “Чи “Привабливі речі працюють краще”?”: гарне є більш зручним;
  • Олівер Райхенштайн, Стів Джобс: дизайн - це не лише естетика, але і те, як працює продукт;
  • “Емоційний дизайн” Дона Нормана: хороший дизайн - функціональний і естетичний;
  • Пітер Білак: дизайн - це ефективна чи неефективна комунікація з користувачем.

3. Правило 7 (+/-2) варіантів

МІФ (Що думає багато людей): Якщо меню мого сайту має більше 7 опцій, це погано. Дуже погано. Дуже-дуже погано.

ЗЕАЛЬНІСТЬ (Як це насправді працює): Таке припущення базується на теорії Георга Міллера, відповідно до якої короткотривала пам’ять людини вміщує не більше 7 одиниць. Але ж користувачеві не треба запам’ятовувати кнопки на сайті! Важливими є функціональність і привабливість. Те ж саме стосується теорії трьох кліків - що людина має досягати потрібну інформацію, натискаючи не більше трьох кнопок. Думайте про клієнта, а не про числа.

ДОВЕДЕННЯ:

  • Георг Міллер: ця теорія стосується одновимірних символів і моментального відтворення інформації, не маючи нічого спільного зі здітністю людини сприймати текст;
  • Human Factors International: широкі меню верхнього рівня більш ефективні;
  • Якоб Нільсен: короткотривала пам’ять важлива, але веб-дизайнери не повинні обмежуватися цим правилом;
  • Едвард Тюфте: цей висновок базується на вигадках: Міллер не обмежував обсяг інформації, яка має бути представлена аудиторії;
  • ClickZ: 7, мабуть, магічне число, але явно не науково обгрунтоване.

4. Раціональність 

МІФ (Що думає багато людей): Люди раціональні. Вони переглядають вебсайт і аналізують інформацію, щоб зробити осмислений вибір.

РЕАЛЬНІСТЬ (Як це насправді працює): Звісно, дехто оцінює кожну деталь і лише після цього приймає рішення. Однак переважно вибором користувача керують емоції і підсвідомість: ми обираємо перший-ліпший варіант, який привернув нашу увагу.

ДОВЕДЕННЯ:

  • Якорування: люди схильні покладатися на перші факти, які здаються їм правдоподібними (“якори”);
  • Сила “халяви”: люди віддадуть перевагу безкоштовному сертифікату на 10 доларів, ніж куплять 20-доларовий сертифікат за 7;
  • Фреймінг, проілюстрований відомою фразою про наполовину повну або ж наполовину порожню склянку: початкова ідея або опис визначає настрій і вибір людей;
  • Ефект плацебо: якщо ми віримо у щось, воно нас рятує; якщо ми довіряємо бренду, нас не цікавить інший варіант;
  • Мислення відносними категоріями: відповідно до експерименту, люди не йшли до іншого магазину, щоб зекономити 7 доларів на товарі, який коштує 455 доларів. Але коли ціна товару становила 18 доларів, вони радо це робили.

5. Фото зі стоків

МІФ (Що думає багато людей): Красиві стокові фото освіжать мій сайт. І не так важливо, чи вони перегукуються з ідеєю.

РЕАЛЬНІСТЬ (Як це насправді працює): Користувачам подобаються візуальні елементи сайту, але їх збивають із пантелику типові фото чи графічні елементи зі стоків. Непідходящі картинки сприймаються як шум, що його хочеться уникнути.

ДОВЕДЕННЯ:

  • UIE: орнаментальні зображення приносять більше шкоди, ніж користі;
  • Геррі МакГоверн: люди помічають маркетингові зображення і недолюблюють їх;
  • Якоб Нільсен: люди сліпі до більшості речей, які схожі на рекламу;
  • Лаура Руель з Університету Південної Каліфорнії: люди потребують контенту, а не декорацій;
  • Джошуа Бревер: графічний елемент, який несе хибне повідомлення, - найнебезпечніший.

А ви досі вірите в міфи? Гаразд, чекайте на наступні статті, адже міфів ще багатенько лишилося. Однак основна мета сайту - відповідати очікуванням користувача й сприяти його позитивному враженню. Тож думайте про людей, а не про припущення чи числа.

Голосів: 1 Рейтинг: 5

Також по темі

1

Якщо ви вже чули про Ітана Маркотта і респонсивний дизайн, ви прийшли за адресою. Якщо ж ні ...

2

Бути веб дизайнером не означає ущерть наповнити свій веб сайт різноманітними витівками та «фішками». Хороший UI дизайнер не має на меті похизуватися своїми мистецькими здібностями чи приголомшити...

3

Технології змінюються так швидко, що застарілі веб-тренди швидко відживають своє. Великі картинки, адаптивний дизайн, анімація і клікабельні сторінки – що з цього залишатиметься популярним цього...

4

Чому найкращим способом представлення документів на Drupal-сайті вважається формат Portable Document Format (PDF), поради щодо роботи з ним, а також щодо налаштування власного Drupal-сайту - все...

5

Drupal — платформа з відкритим вихідним кодом, яка користується великою популярністю серед дизайнерів. Проте, створюючи елементи дизайну для сайтів на Drupal, варто дотримуватись певних “золотих...

Subscribe to our blog updates