20 порад по юзабіліті сайту електронної комерції

20.02.2015
20 usability tips for e-Commerce websites
Автор:

Електронна комерція розвивається семимильними кроками — з’являються все нові Інтернет-магазини. Буває так, що на сайті багато відвідувачів, а замовлень майже нема. Власники таких магазинів ламають голову над причинами проблеми, а вона, як виявляється, зовсім поруч — справа у недоліках юзабіліті. Розглянемо найбільш поширені помилки.

1. Швидкість завантаження

Це — важливий фактор ранжування. Як користувачі, так і пошукові системи люблять швидкі веб-сторінки — вони не чекатимуть, поки сторінка повністю завантажиться, а просто закриють сайт і шукатимуть потрібний товар в іншому магазині. Згідно даних Kiss Metrics, 40% людей йдуть з сайту, якщо він завантажується довше 3 секунд, а це негативно відображається на поведінкових факторах. Перевірити, з якою швидкістю завантажується ваш сайт, ви можете за допомогою цього сервісу.

2. Breadcrumbs

Хлібні крихти (Breadcrumbs) — це текстова навігація, яка показує місцезнаходження користувача на сайті. Якщо на вашому сайті електронної комерції нема Breadcrumbs, це може викликати дискомфорт у клієнта. Він може покинути сторінку, загубившись в лабіринті посилань і не розуміючи, де саме зараз знаходиться на сайті.

3. Мобільна версія сайту

Незважаючи на стрімкий розвиток мобільних пристроїв, роздільна здатність екранів планшетів та смартфонів залишається меншою, ніж роздільна здатність монітора комп’ютера. Тому рекомендується адаптувати сайт під мобільні пристрої. А якщо на сайті багато елементів вибору чи порівняння, розміщена технічна інформація і т.д., то мобільна версія просто необхідна. Перевірте, як ваш сайт виглядає на мобільних пристроях за допомогою таких ресурсів:

4. Взаємодоповнюючі товари

Практично у всіх товарів є взаємодоповнюючі, альтернативні, комплектуючі чи новинки. Можна повідомити про це користувача за допомогою блока рекомендацій. Забезпечивши клієнта такою інформацією, ви спрощуєте для нього користування сайтом, допомагаєте обрати потрібний товар і здійснити покупку.

5. Опис товару

Детальний опис товару — важливий елемент юзабіліті. Це практично те ж саме, що і консультант у звичайному магазині. Надайте користувачу якомога більше інформації про товар на одній сторінці: вкажіть назву товару, додайте його фотографії та короткий опис, зазначте ціну, спосіб доставки та перевезення, спосіб оплати та іншу важливу інформацію.

6. "Биті" посилання

Регулярно перевіряйте, чи є на вашому сайті биті посилання. Вони дратують відвідувачів і викликають бажання закрити сайт. При цьому в користувачів складається враження, що власник сайту несерйозно ставиться до своєї справи.

7. Читабельність шрифту

Правильна комбінація відтінків, розмір шрифта і його колір гарантують, що користувачам буде зручно читати опис товару, і що вони швидко знайдуть потрібну інформацію. Переконайтесь в тому, що текст на вашому сайті читабельний.

8. Соціальні мережі

Інтернет-магазин, що торгує щебенем, навряд чи знайде багато прихильників у соцмережах. Проте про цю можливість не варто забувати, хоча б зважаючи на SEO. Розмістити іконки соцмереж на сайті непросто, цей блок не повинен привертати занадто багато уваги, але в той же час бути помітним. Додавши кнопки соцмереж на сайт, ви зможете залучити на сайт ширшу аудиторію.

9. Фотографії товарів

Важливість зображень для юзабіліті важко переоцінити. Якісні зображення заохочують здійснити покупку, тому фотографії товарів повинні бути якомога кращими. Потрібно створити у клієнта враження, що він насправді бачить товар. Якщо у вас є можливість зробити 3D чи відео, або завантажити декілька зображень — так і зробіть. Не забувайте прописувати елементи Alt i Title. Це допоможе залучити з пошуку зображень цільовий трафік.

10. Основна навігація

Одна з найпоширеніших помилок на сайтах електронної комерції — складна основна навігація. Переміщення по сайту не повинно бути складним. Зрозуміла структура навігації дозволить легко переглядати сторінки сайту і заохотить відвідувачів “гуляти” по сайту, повертатись на нього знову і знову. Врешті решт такі користувачі стануть постійними відвідувачами. Ви повинні гарантувати, що користувачі зможуть легко знайти необхідну інформацію (контакти, доставка, продукція), порівняти товари та оплатити їх з мінімальною кількістю кліків. Останнє важливо для SEO.

11. Відгуки

Відгуки дуже важливі для Інтернет-магазинів. Вони дозволяють користувачам отримати більше інформації про продукт. Вони містять відповіді на більшість питань про продукт, адже їх писали люди, які користуються чи користувались ним. Окрім того, відгуки — безкоштовний унікальний контент для вашого сайту.

12. Помітна контактна інформація

Якщо контактна інформація вашого Інтернет-магазину добре помітна, це великий плюс. У багатьох клієнтів можуть виникнути запитання стосовно товарів, доставки, оплати і т.д. Вкажіть електронну пошту, номер телефону, поштову адресу. Корисним буде і онлайн-консультант, тобто вікно миттєвого зв’язку з менеджером. Це підвищить рівень довіри користувачів до сайту і переконає їх, що на будь-які їх питання швидко відреагують.

13. Акції та знижки

Інтернет-магазин ніколи не залишиться без замовлень. Але ж круто було б збільшити суму прибутку, правда? Акції, спеціальні пропозиції та знижки привернуть увагу клієнтів і мотивують здійснити покупку. Але не ховайте спеціальні пропозиції від користувачів і не забувайте повідомляти їх про приємні сюрпризи на головній сторінці.

14. Важлива інформація у першому екрані

Доведено, що більшість користувачів не прокручує сторінку сайту вниз, тобто переглядає тільки вміст першого екрану (область сторінки, яка відображається на екрані без прокрутки мишкою). Звісно, не потрібно розміщати все на першому екрані. Просто помістіть туди найважливішу інформацію.

15. Поле пошуку

На сайті повинен бути пошук, щоб користувач зміг легко знайти те, за чим прийшов. Тому розмістіть поле пошуку на помітному місці. Важливо: пошук завжди повинен видавати результат (пропонувати схожі товари, якщо нічого не було знайдено).

16. Використовуйте е-мейл адресу замість імені користувача

Зазвичай людям легше згадати свою емейл-адресу, ніж ім'я користувача, яке вони зареєстрували на сайті. Окрім того, е-мейл адреси унікальні, тому це ідеальна заміна імені користувача.

17. Помітний кошик

Кнопка “Додати в кошик” — заклик до дії, тому вона повинна виділятись з-поміж інших елементів. Трапляється, що кнопка “Додати в кошик” неякісно розроблена, або знаходиться в такому місці, що її не одразу помічає користувач. Якщо ж форма, колір, шрифт та вміст кнопки обрані правильно, це стимулює клієнта здійснити покупку, тому переконайтесь, що вона добре помітна і виділяється з-поміж інших елементів сайту.

18. Довіра користувача

Інтернет-магазини працюють на основі довіри користувачів. Часто буває, що користувач знайшов потрібний товар за гарну ціну, але не купує його. Таких клієнтів лякає можливість бути обманутими. Тому важливо завоювати їх довіру. Це можна зробити так: надати детальну контактну інформацію; розкажіть про свій Інтернет-магазин; опишіть клієнту умови доставки товару, його повернення і положення про конфіденційність. Ця інформація дасть відповіді на основні питання, що турбують користувачів.

19. Чисті сторінки

Ніхто не любить купувати щось в брудних магазинах. Це стосується також Інтернет-магазинів. Не розміщайте нічого зайвого на сторінках категорій і підкатегорій. Додавайте тільки необхідні блоки. Сприймайте кожну сторінку як єдине ціле, але не допускайте занадто великих розбіжностей між ними.

20. Зрозумілий процес замовлення

Усі клієнти хочуть бачити в кошику чітку картину того, що вони купують і скільки це буде коштувати. Коли клієнт дізнається вартість доставки товару лише на пошті при його отриманні, його це дуже дратує. Тому обов’язково вказуйте вартість доставки прямо в кошику — можете установити єдиний тариф на доставку для всієї території, або пропонувати безкоштовну доставку. Дайте користувачу можливість редагувати вміст кошика (змінювати кількість продуктів або видаляти непотрібні). Таким чином кількість продажів вашого Інтернет-магазину зросте.

Юзабіліті має велике значення для сайтів електронної комерції. Потурбуйтесь про користувачів і зробіть свій Інтернет-магазин максимально простим. Від цього покращиться не лише відсоток конверсії, але й рівень довіри користувачів до сайту. А якщо вже користувач вам довіряє, він повернеться знову.

2 votes, Рейтинг: 5

Також по темі

1

У нашому блозі ми розповідаємо про те, як правильно налаштувати стандарти відображення сайту на Wordpress для різних мов.

2

Компанію InternetDevels було включено до списку найкращих розробників на Drupal за версією Clutch.co

3

InternetDevels відкриває новий офіс у Львові!

4

Сьогодні ми святкуємо визначну подію — опубліковано сотий по рахунку запис у блозі. І ми з радістю знайомимо вас з нашими блогерами!

5

Node.js - це потужна платформа для побудови всіх видів додатків, яка зокрема може інтегруватися з Drupal 7. Як встановити та налаштувати...

Subscribe to our blog updates