Сьогодні ми розберемо, що таке добре і що таке погано, а саме поговоримо про переоптимізацію сайту. Дуже часто молоді сеошніки, ганяючись за першими місцями у видачі та намагаючись підвищити релевантність своїх сайтів, самі того не розуміючи, переоптимізовують їх. У підсумку, пошукові системи (ПС) не зовсім сприятливо реагують на це. У кращому випадку ваші сторінки понизяться у видачі, але якщо вам пощастить менше, то бан вашого сайту гарантовано.
Що ж таке переоптимізація сайту і як не отримати суворе покарання від ПС?
Переоптимізація - це перенасичення сайту факторами, які добре впливають на ранжування сайту в ПС.
Найбільшими помилками горе-оптимізаторів є:
1. Переспам в мета-тегах
Велика кількість ключових слів (КС) в мета-тегах (title і description) не дуже добре впливає на сайт. Завжди пам'ятайте, що мета-теги створюються, в першу чергу, для людей, а вже потім - для ПС. Переспамлений мета-тег відштовхує потенційних покупців від сайту, тим самим знижуючи поведінкові фактори, що в свою чергу призводить до падіння сайту у видачі. В даному випадку ми привели приклад сайту металевих дверей:
Як бачимо, ключові слова «металеві двері» повторюються кілька разів і в заголовку, і в описі. Щоб привабити користувачів до свого сайту, використовуйте такі рекомендації з написання мета-тегів:
- Довжина title повинна бути до 90 символів;
- Ідеальною довжиною description вважається від 140 до 200 символів;
- В title максимально точно має відображатися вміст сторінки;
- Заголовок і опис повинні мотивувати людей зайти на сайт;
- Намагайтеся поставити ключове слово на початку заголовка.
2. Переоптимізація ключових слів у тексті
Надмірне вживання ключових слів у тексті негативно впливає на сайт. Наприклад, переспам ключових слів можна побачити на сайті з ортопедичними матрацами:
Щоб переконатися в переспамленості, зробимо семантичний аналіз тексту за допомогою Advego.
Як бачимо, у тексті з 399 слів, КС «матрац» використовується 19 разів, слово «ортопедичний» вжито 9 разів, комбінація слів «матрац ортопедичний» прописана 8 разів... У цьому випадку навіть перевіряти семантику тексту було необов'язково, тут і на око видно, що оптимізатори перестаралися.
Отже, перед тим, як написати текст на сайт, слід пам'ятати деякі рекомендації:
- Тексти повинні бути, в першу чергу, корисними для читачів;
- Кількість ключових слів не повинна перевищувати 5%;
- Тексти повинні бути читабельними;
- Розбавляйте КС додатковими фразами, які підходять за змістом;
- Правильно розподіляйте ВЧ, СЧ, НЧ (високо / середньо / низько частотні) запити на сторінці.
З цього ж прикладу слідує ще один вид переспама. Опишемо його нижче.
3. Переоптимізація КС службовими тегами
Зайве виділення ключових слів жирним шрифтом, курсивом або підкресленням також є переспамом. Вищевказаний приклад до цього виду переоптимізації також підходить (надто багато тексту виділено жирним шрифтом).
Якщо потенційний клієнт бачить стільки виділеного жирним тексту, то є велика ймовірність, що він відразу ж покине сайт, і його не затримає навіть те, що ціна товару тут менше, ніж в інших інтернет-магазинах.
З цього слідує: щоб привернути увагу читачів до КС, достатньо всього лише 3-5 разів виділити його тегом strong. Ну а якщо у вас з'явилася необхідність підкреслити більше важливих фраз, тоді краще використовувати CSS.
4. Переспам в перелінковці
Переспам сторінок також може бути викликаний неправильною внутрішньою перелінковкою. Якщо ПС виявлять, що з однієї або з декількох сторінок веде велика кількість посилань з ключовими словами на якийсь розділ або конкретну сторінку, то вони можуть накласти фільтр на весь сайт. Наведемо приклад переспамленої перелінковки на сторінках товару:
Як видно на зображеннях, перелінковка товарів (а саме квітів) дуже щільна і виглядає спамно не тільки для ПС, але і для користувача. Через таку перелінковку можна отримати песимізацію сторінок.
5. Переспам прямих входжень КС в анкорах
Багато сеошників, купуючи посилання, використовують тільки прямі входження запитів. Це призводить до такого неприємного фільтру, як «Пінгвін». Ми рекомендуємо не використовувати анкори тільки з прямим входженням КС. Для того, щоб не потрапити під цей фільтр, необхідно розбавляти анкор природними посиланнями, наприклад такими як:
- URL сайту (www.Ваш -сайт);
- URL сторінки, що просувається (www.ваш-сайт/node125);
- Природні слова: тут, на сайті, за посиланням.
Потрібно також відповідально поставитися до складання анкор листа та використовувати не тільки ВЧ запити, а й природні анкори, а також КС у зв'язці з іншими словами.
6. Переоптимізація в URL
Використовуючи велику кількість ключових слів в урлі або на окремих сторінках сайту, ви також близькі до переоптимізаціі. Демонструємо наступний приклад:
Безсумнівно, наявність ключового слова в імені домену або в урлі сторінки, що просувається, позитивно впливає на релевантність сайту/сторінки, але не варто цим зловживати, адже надмірна кількість КС не принесе бажаного результату, а навпаки, негативно вплине на ваш сайт.
Тут ми описали основні види переоптимізації, які можуть призвести до вильоту сайту з індексу або до його потрапляння під певний фільтр. Загалом, для того, щоб ваш сайт поважали пошукові системи і користувачі, використовуйте білі і «легальні» методи просування!