Якщо у вас є прекрасна ідея для створення нового продукту, який може бути корисним у певній сфері, варто спробувати втілити цю ідею. Якщо ви не вмієте кодити, але хочете використати веб-технології на свою користь, тоді у вас є всі причини аутсорсити стартап. Можете здивуватись, але Skype, Opera та інші всесвітньо відомі ідеї спочатку були стартапами, які аутсорсили працівників. Пізніше, коли вони переконалися, що це працює, зробили їх більш вдосконаленими, а отже, і більш прибутковими, завойовуючи зростаючу аудиторію мільйонів щасливих користувачів. Тож зараз ми розповімо, як отримати мінімальні ризики за допомогою мінімально життєздатного продукту, що є чудовим рішенням для стартапів.
Що таке MVP (мінімально життєздатний продукт)?
Мінімально життєздатний продукт (minimum viable product, MVP) — це новий продукт, який має лише найважливіші функції для задоволення потреб споживачів. Ця технологія розробки має широке застосування і може стосуватися як веб-продуктів (веб-сайт, додаток, програмне забезпечення), так і будь-якого іншого продукту в будь-якій галузі.
Важливо трактувати це поняття правильно, як показано нижче на прикладі з транспортними засобами. MVP не означає сирий продукт, створений поспіхом. MVP — це цілком роботоздатний продукт, спроможний вирішити головну проблему, однак неспроможний вирішити менші пов'язані проблеми. Якщо головною проблемою, наприклад, є необхідність освітлення, то свічка може вирішити цю проблему, але не може забезпечити довготривалий ефект. Електрична лампочка може вирішити ці дві проблеми, тоді як світлодіоди і компактні люмінесцентні лампи вирішують не тільки проблеми освітлення та довготривалості, але і суміжну проблему енергозбереження.
Що необхідно для створення MVP?
Якщо у вас є первинне бачення вашого кінцевого продукту, окресліть всі його характеристики, які ви хочете включити і відсійте з них ті, без яких можна обійтися на перших порах. Виділіть лише ключові проблеми, які цей продукт повинен вирішити та необхідні для цього базові компоненти. Ґрунтуючись виключно на них створіть мінімально життєздатний продукт. Решту запланованих функцій додавайте пізніше, після виходу MVP на ринок, коли будете впевнені в їхній затребуваності для цільової аудиторії.
Ми стикалися з випадком, коли один із замовників звернувся до нашої ІТ-компанії з ідеєю розробки з нуля багатофункціонального мультисайту для спільноти письменників і перекладачів. Це по суті два сайти: один для загального доступу, а інший видимий лише для обмеженого кола зареєстрованих юзерів з певним рейтингом. При цьому обидва веб-ресурси повинні автоматично синхронізувати дані між собою та модеруватися багатьма адмінами. Також передбачалось створення аккаунтів, інтеграція з платіжними системами, форум, блог і багато інших можливостей. Звісно, розробити такий веб-проект в короткі терміни, як і врахувати всі деталі неможливо. Тому, ми запропонували максимально швидко розробити мінімально життєздатний продукт, а вже після його офіційного запуску і користування реальними юзерами, продовжувати працювати над ним.
Які переваги мінімально життєздатного продукту для стартапів?
Знижені ризики
Виготовлення одразу кінцевого бачення продукту є досить ризикованим, якщо йдеться про ідею для стартапу. Важко передбачити, чи новий проект хоча б окупиться, і чи зусилля та час, витрачені на нього, виправдають себе. Починати малий бізнес чи стартап зі створення та виходу на ринок мінімально життєздатного продукту дозволяє уникнути великих ризиків. Так, це все ж вимагає певних затрат, але не таких значних.
Таким чином, MVP дозволяє перевірити, наскільки успішна та вигідна ваша ідея стартапу загалом, і чи варто інвестувати в подальшу ітерацію для вдосконалення MVP.
Малі виробничі затрати
Оскільки мінімально життєздатний продукт має мінімальний набір компонентів і функцій, то і витрати на його виробництво також є мінімальними.
Більше того, після представлення вашого MVP на ринку є можливість привернути увагу потенційних спонсорів, інвесторів та зацікавлених людей, готових надати профінансувати допомогу. Цей щасливий поворот долі забезпечить майбутнє вашому проекту.
Швидка розробка
Період, який витрачається на створення MVP, наприклад, цикл розробки мобільного додатка, займає менше часу, ніж очікування, доки не буде створено та протестовано весь спектр функцій, які ви хочете включити.
Крім того, користувачам додатків зазвичай не потрібні всі опції вашого продукту, і 45% функцій ніколи не використовуються, а 19% використовуються рідко. Враховуючи це, немає сенсу витрачати цінний час на не популярні з них, принаймні не відразу. А час — це гроші, як ви знаєте. Концепція MVP дозволяє скоротити час запуску проекту, зосередивши увагу лише на ключових функціях.
Швидший вихід на ринок
Оскільки MVP вимагає менше часу на розробку, він виходить на ринок швидше, ніж кінцевий продукт. Це означає, що ви швидше отримаєте прибуток та відгуки. Споживачі вже зможуть насолоджуватися мінімально життєздатним продуктом, в той час, коли ви продовжуватимете працювати над його вдосконаленими версіями.
Також, раніша поява на ринку дає вигідну позицію щодо ваших конкурентів, які не зможуть випередити вас зі своїм аналогічним продуктом.
Раннє отримання відгуків, які визначать подальші вдосконалення
Зворотній зв'язок дозволяє адаптувати продукт до бажань споживачів, щоб таким чином ваша пропозиція відповідала попиту. MVP дозволяє отримати цей зворотній зв'язок від ранніх споживачів та врахувати їхню думку.
Стартап-проект певною мірою є піонером у своїй ніші, і ви не можете прогнозувати результат з 100% точністю, перш ніж перевірите все на практиці. Саме відгуки надають вам ці цінні практичні дані на ранній стадії вашого бізнесу, щоб скерувати ваші майбутні зусилля, час та гроші у правильне русло.
Отже, як ви бачите, мінімально життєздатний продукт є надзвичайно корисним, коли йдеться про стартапи. Він дозволяє отримувати прибуток швидше, витрачаючи менше. Віддайте свій стартап веб-проект нам на аутсорс, і ми його зробимо якісно та вчасно.