Візьміть цікавий контент і гарний дизайн у рівних частинах та обережно їх змішайте. Приблизно так могла б виглядати формула створення найбільш переконливого посилу до користувачів вашого сайту. Однак, в успішному контент-маркетингу є набагато більше нюансів взаємодії між контентом та дизайном. Давайте розглянемо їх і дізнаємось, як зробити з контенту і дизайну чудовий тандем.
Контент і дизайн: «книга» та «обкладинка»
«Не судіть про книгу за обкладинкою», радить відоме англійське прислів’я. Однак, абсолютно природньо, що людську увагу спершу приваблює візуальна складова, а потім вони переходять (або не переходять) до читання контенту.
Коли йдеться про веб-сторінки, перше враження зазвичай створюється картинками і заголовками. Далі, в межах секунд або навіть мілісекунд, користувачі вирішують, чи хочуть вони «заглиблюватись» у текст.
Таким чином, і «обкладинка», і «зміст» однаково важливі. Вони повинні підсилювати одне одного, щоб передавати користувачу потрібний посил та захопити його увагу, поступово приводячи його до CTR (заклику до дії). Зображення, кольори, шрифти та інші елементи дизайну повинні бути як одне ціле з хорошим текстом.
Що на першому місці: контент чи дизайн?
Незважаючи на однакову важливість контенту і дизайну, яку ми щойно частково довели, з чогось завжди потрібно починати. Звідси й безкінечні дискусії з приводу того, контент чи дизайн повинен бути на першому місці.
Копірайтерам варто спочатку готувати тексти і передавати дизайнерам на візуалізацію чи навпаки? Давайте подивимось, що відбувається в типових ситуаціях, а також як запобігти можливим проблемам та покращити взаємодію.
Типові ситуації при взаємодії дизайну і контенту
Ситуація A: дизайн на першому місці
Копірайтери часто працюють з готовими макетами. Це особливо актуально для важливих сторінок на сайті, таких як домашня сторінка чи лендінг-сторінки. Макети містять замісний текст з певною структурою та певною кількістю символів.
У цьому випадку копірайтери повинні вкласти свій текст у «прокрустове ложе» макету. Їхній політ фантазії обмежено. Текст, «силою» вміщений у жорсткі рамки, іноді виглядає трохи штучно.
Часто буває, що копірайтери хотіли би, наприклад, розділити текст на інакшу кількість секцій, написати більше деталей по певних пунктах і так далі.
Ситуація Б: контент на першому місці
Дизайнери теж часто отримують лише готовий текст. Це відбувається або тому, що вони самі наполягають на цьому, або тому, що їм просто передають контент.
Однак, у дизайнера могла бути цікава ідея з приводу щодо ілюстрування контенту. Наприклад, він бачив у своїй уяві чудову інфографіку з певною структурою, а отримав контент, який не вписується в неї. В цьому випадку або втрачена хороша ідея, або копірайтеру потрібно перероблювати текст, хоча цього можна було б уникнути. А іноді контент не підходить з іще більш вагомих причин.
Ситуація В: контент і дизайн існують окремо
Це найбільш невдалий варіант. Копірайтери і дизайнери працюють «у паралельних всесвітах», без діалогу. Наприклад, тому що вони поспішають через жорсткі дедлайни. Або ж тому, що комунікація у команді залишає бажати кращого.
В результаті трапляється, що візуальна складова і текст зовсім не пасують одне до одного. Особливо на це впливає той факт, що креативні працівники використовують асоціації в своїй творчості, і в них могли виникнути абсолютно різні асоціації з темою задачі.
Рішення
Комунікація в команді щодо задач — основний ключ до успіху. Вона може може включати в себе «мозковий штурм», обмін ідеями від обох сторін, схематичні замальовки, перелік пунктів тексту і так далі.
Це не означає, що простий пост із зображенням вимагає проведення зборів. Залежно від складності і типу задачі, комунікація може варіюватись від простого питання «Як ти це бачиш? Є ідеї?» до покрокової співпраці — але з виправданою кількістю кроків.
Тут важливо показувати одне одному і обговорювати результати певних етапів, а також бути готовим вносити зміни згідно з відгуками одне одного. Для середніх та тривалих задач щодо контенту і дизайну дуже підходить формат Scrum-мітингів.
Вчасні уточнення — це порятунок від необхідності перероблювати роботу. І дизайнери, і копірайтери повинні повністю розуміти з самого початку, що буде вимагатися від їхнього «творіння». Також варто відзначити, що копірайтери і дизайнери, як люди творчі, чутливі до критики, а також схильні «прикипати душею» до певної своєї ідеї. Тож дуже важливі дружня атмосфера на зборах, взаємна повага, добре аргументовані відгуки, а також бажання всіх учасників досягнути спільної мети.
Наостанок
Сподіваємось, ця стаття допоможе вам покращити взаємодію між контентом і дизайном, аби зробити свій посил до користувача неймовірно потужним!
Ми любимо найкращі практики у всьому. Отже, якщо ви звернетесь до нас за розробкою або оптимізацією сайту, будьте певні, що всі роботи з вашого проекту будуть вестися злагоджено, а взаємодія між учасниками команди буде максимально вдалою.