Панує думка, що коментарі вже віджили своє і що у них немає нічого хорошого ні для користувачів, ні для автору контенту, ні для сайту в цілому і навіть для самих коментаторів. Чи це дійсно так? Давайте спробуємо дізнатись про переваги і недоліки блоку коментарів на вашому вебсайті.
Спочатку поговоримо про хороше.
Чому вам потрібен блок коментарів
Спілкування
Перш за все, коментарі — це спілкування. У коментарях люди можуть обмінюватись з вами думками, пропонувати нові джерела інформації, вказувати на ваші неточності, тощо.
Допомога
Коментарі — це блок, де ви зможете поставити запитання і отримати на нього відповідь від професіонала (і не тільки). Більше того, якщо юзеру потрібна допомога і вам вдалося надати йому корисну інформацію за відносно короткий час, можете бути впевненими, що він неодноразово ще повернеться на ваш сайт. Тому, коментарі — це також чудовий спосіб побудувати довіру із своєю аудиторією.
SEO переваги
Для спеціаліста SEO, блок коментарів — це ще одна можливість підвищити популярність вашого сайту. Справа в тому, що пошукова система розглядає коментарі як частину контенту. Навіть більше, не звичайного, а унікального контенту. Тому, з цієї точки зору, — чим більше коментарів, тим краще. Тут можна дізнатись більше про те, як саме працює SEO.
Корисні поради
Конструктивна критика завжди сприяє вашому особистому розвитку і, відповідно, й розвитку вашого сайту також. Коли люди у ввічливій формі вказують на ваші помилки, ви можете врахувати всі зауваження і більше не помилятися. Критика допомагає вам рости над собою.
Підвищення самооцінки
Відгуки людей можуть серйозно вплинути на самооцінку автора. Ще однією причиною залишити коментарі відкритими на вашому сайті — всі ті хороші речі, які люди вам говорять. Завжди знайдуться ті, хто надихатиме і підтримуватиме вас. Ті, хто буде писати хороші слова про вашу роботу і тим самим змушуватиме вас працювати наполегливіше.
Ох, стільки хорошого про коментарі, невже немає іншої сторони медалі? Переходимо до недоліків.
Чому вам НЕ потрібен блок коментарів
Розповсюдження негативу
Не секретом є те, що коментарі — це чудовий спосіб висловити свою думку з будь-якого приводу, в тому числі негативну і необґрунтовану. Саме тому не варто дивуватись, якщо в один прекрасний день під своїм блогом, товаром чи відео ви знайдете не дуже приємний відгук. Річ у тім, що інтернет — спільнота анонімусів. Люди до цього звикли і іноді забувають, що за смішною аватаркою ховається звичайна людина зі своїми почуттями і тарганами :) Саме тому вони й не бояться писати все, що забажається, не думаючи про те, що можуть зробити комусь боляче. Тому, якщо йдете дивитись коментарі — будьте готовими до того, що ви можете там побачити.
Неправильні ідеї
Це підводить нас до наступного: такі коментарі не тільки завдають болю тим, хто їх читає, але, що гірше, подають людям неправильні ідеї. Як може людина пишатись собою і почуватись добре, якщо їй постійно вказують, що вона щось робить неправильно? В реальному житті та в інтернеті.
Спам
Блок коментарів кишить різними тролями, спамерами і іншими людьми, яким нічого робити. Мати з ними справу — не дуже приємна річ. Що допоможе вам захиститись від спаму, читайте тут.
Критика
Сприймати критику вашого контенту, сайту чи будь-чого, чим ви займаєтесь, вважається корисним. Але, насправді, лише обґрунтована критика має цінність. Всі ми розуміємо, що час від часу коментатори полюбляють кидатись камінням і грязюкою в авторів постів чисто знічев’я. Це може відбити в людини будь-яке бажання займатись тим, що вона любить і серйозно вплинути на її самооцінку.
Чи можливо якось позбутись від поганих коментарів?
Раз і назавжди? Ні. Однак є пару речей, що допоможуть з ними боротись.
- Найміть декілька людей, які б модерували коментарі і видаляли б все образливе, гнівне чи безглузде (спам, рекламу чи провокації тролів).
- Використовуйте фільтри. На деяких сайтах ви можете створити список слів і фільтр надалі видалятиме всі коментарі в яких вони фігуруватимуть.
- Спробуйте не сприймати все близько до серця. Нехай їхня ненависть стане вашим паливом, і пам’ятайте, що немає способу сподобатись всім і відразу.
То?..
Тож чи потрібні коментарі вашому сайту? І відповідь — немає відповіді. З однієї сторони — довіра користувача, відгуки, спілкування, обмін інформацією та думками; з іншої — негатив, спам та неконструктивна критика. Що важливіше особисто вам? Ви повинні вирішити самі.
Читайте також: