Власники сайтів та веб-маркетологи традиційно прагнуть достукатись до цільової аудиторії, покращити юзабіліті сайту, зробити його дружнім до мобільних телефонів. Вони стараються потішити око користувачів чудовим дизайном — навіть у таких найменших деталях, як приваблива сторінка 404. Але навіщо всі ці зусилля? Менше клієнтів — менше клопоту! Тож оцініть невдалі та надокучливі елементи дизайну, які дратують користувачів, а тому допоможуть вам позбутися вашої аудиторії.
Так-так, як би іронічно це не звучало, схоже, що саме такий ефект створюють ці надокучливі елементи дизайну на багатьох сайтах. Переконайтесь, що серед цих сайтів немає вашого ;)
Отож, давайте зануримося в світ шкідливих порад, поганих прикладів та мистецтва набридати користувачам за допомогою невдалого дизайну.
NB. Використання лише одного з цих елементів дизайну може бути недостатньо, щоб ваша аудиторія зненавиділа сайт по-справжньому і вже не поверталася. Для кращого ефекту їх потрібно поєднувати, а також використовувати у великих кількостях.
Невдалі елементи дизайну, які дратують користувачів
Атака поп-апів
Надійний метод по-справжньому роздратувати відвідувачів — це поставити максимум поп-апів (спливних вікон). Як спеції до страви, поп-апи добре працюють лише в дуже обмеженій кількості і там, де вони доречні. Тож якщо ви обіцяєте завжди пам’ятати про це, запрошуємо почитати наші статті з детальними інструкціями зі створення поп-апів у Drupal 7 і Drupal 8! Крім того, можете переглянути блог про те, як робити сквіз-пейджі в формі поп-апів менш надокучливими.
Оголошення, що миготять
В колекції надокучливих елементів дизайну є «важка артилерія», здатна дезорієнтувати, відволікати і виводити з себе навіть найбільш терплячих користувачів. Це оголошення, що миготять і блимають, та для додаткового ефекту насичені дуже яскравими кольорами.
Футер, що «втікає»
А ось спосіб зробити так, щоб клієнт втратив терпіння, а ви — клієнта. Цього можна досягти невдалим використанням техніки «безкінечного скролінгу». Загалом це гарна техніка, що дозволяє плавно завантажувати додаткову порцію контенту, коли користувач дочитує попередню. Однак, якщо скролити потрібно дуже багато, чи дійсно клієнти повинні здійснювати таку довгу «подорож» до футера, особливо якщо вони просто хочуть швидко дістатися до ваших контактів у ньому?
Погана контрастність, неприємні кольори
Надто мала, як і надто велика контрастність, а також неприємні колірні схеми дратують і втомлюють очі. Яким би цінним не був ваш контент, очі для будь-якого користувача цінніші, тож він, найімовірніше, покине сайт. Надмірна кількість шрифтів Надто багато шрифтів роблять текст менш читабельним та створюють відчуття хаосу і перенасиченості. «Надто багато» — це більше двох-трьох.
PDF замість «реальних» сторінок
Здавалось би, що робить PDF-контент у списку надокучливих елементів дизайну? Нічого, якщо він не замінює собою весь контент. PDF чудово підходить для сертифікатів, а також електронних книг та брошур. Весь інший контент повинен бути представлений у вигляді «реальних» веб-сторінок, хоча можна залишити альтернативний PDF-варіант для завантаження.
Суцільні блоки тексту
Великі суцільні блоки тексту важко читати, особливо тому що інтернет-користувачі завжди поспішають і не планують читати довгі романи. Абзаци, підзаголовки, картинки, розбиття інформації на блоки та інші дизайн-рішення можуть змінити цю ситуацію.
Нудні стокові зображення
Люди ніколи не повірять, що група красивих людей з голлівудськими посмішками, які підстрибують від радощів і підкидають в повітря портфелі, — це ваша справжня команда. Всі уже десь бачили подібні зображення — приблизно, мільйон разів. Натомість, реальні фото і унікальні картинки допоможуть викликати довіру та повагу до фірми.
Незрозумілі заклики до дії
«Ну що ж, товар виглядає непогано, але куди клікати далі? Незрозуміло, і немає часу та бажання з цим розбиратися, тож прощавайте!». На жаль, користувачі часто змушені мислити саме так, адже нечіткі або відсутні заклики до дії дуже дратують.
Автоматичне відтворення відео і фонової музики
Негативний ефект автоматичного відтворення відео — питання, що сьогодні викликає багато суперечок у експертів дизайну. Однак, люди часто сидять в інтернеті, слухаючи власну музику, або просто хотіли би насолоджуватись тишею, тож давайте залишимо їм право вмикати відео самостійно. Особливо негативний ефект створюється високим рівнем гучності чи різкими звуками, що несподівано потрапляють просто у вуха через навушники.
Фонова музика може бути гарною, але, повірте, з кожним новим візитом на сайт її привабливість зменшується, бо вона просто набридає. Крім того, автоматичне відтворення відео та аудіо може погіршувати швидкість веб-ресурсу, особливо на мобільних пристроях.
Це лише деякі невдалі елементи дизайну, що дратують користувачів і допоможуть вам їх позбутися… але чи не краще позбутися цих елементів дизайну? ;) Якщо ви готові до великого «прибирання» та вдосконалення сайту, зв’яжіться з командою класних дизайн-експертів!